Ad Monday: In our hands

Ad MondayEén van de dingen die mij opvalt aan het Engelse systeem is dat de overheid geld steekt in alles wat je maar kan bedenken, Nederland is er niets bij. Zo is de gezondheidszorg hier gratis als je voorzien bent van een Brits sofinummer en sponsort de gemeente van Londen zelfs festivals, die hier elke zomer veelvuldig in de talloze Londense parken plaatsvinden. De Engelse overheid heeft zelfs haar eigen LOI. The Learning and Skills Council is een Engels overheidsorgaan dat als doelstelling heeft de Engelsen één van de best opgeleide bevolkingen ter wereld te maken. Sinds ik hier ben, ben ik elke keer weer onder de indruk als ik de reclame van de LSC op de BBC langs zie komen. Hoewel de campagne niet geheel nieuw is, is het de moeite waard om hem aan het Nederlandse publiek te introduceren. Het thema van de campagne is overigens ‘In Our Hands’.

+ Prachtig vormgegeven reclame

+ De voice-over legt mooi het concept van leren uit en geeft de onzekere klant direct zelfvertrouwen.

Eindoordeel: Ik heb eigenlijk het idee dat dit soort reclames in Nederland niet snel op de buis te zien zullen zijn. Misschien zijn we te nuchter, misschien is het puur een financiële kwestie. Ik heb over het algemeen het idee dat de reclame in Engeland grafisch van hogere kwaliteit is en zie meer hoogstandjes dan ik in Nederland gewend was. Het oordeel over deze commercial is duidelijk: hoogstandje.

Over Peter Evers

Peter Evers (1984) is actief als Business Development Manager bij yoMedia in Amsterdam. Hiervoor werkte hij een jaar lang als mobile marketeer bij Unanimis in Londen. Daarnaast is hij fervent drummer en blogt hij tevens op zijn eigen weblog PeterEvers.net. Peter studeerde Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam en was tijdens zijn studie onder andere actief als sales trainer, workshopleider, ondernemer en bestuurslid bij Studievereniging Mercurius.
Dit bericht is geplaatst in Ad Monday, Londen, Marketing met de tags , , . Bookmark de permalink.

4 reacties op Ad Monday: In our hands

  1. Ernst-Jan Pfauth schreef:

    Vind het idee mooi, maar er zit iets teveel een schooltv sausje overheen

  2. Melle Gloerich schreef:

    Ik heb bij dit soort commercials altijd zo’n ‘Wow, wat mooi en wat lopen wij achter’ gevoel. Ik heb een tijd in Australie gezeten en daar ook van die momenten meegemaakt. Bijvoorbeeld over het promoten van hun eigen economie door bij ‘Australian produced’ goederen en ‘Australian owned’ bedrijven deze termen in reclames en op verpakkingen te gebruiken.
    Of de bordjes bij het binnenrijden van een dorpje: “This is a tidy town, please keep it that way”

    Ik weet niet of we echt achter lopen of de persoonlijke touch kwijt zijn maar soms lijkt het wel zo.

  3. Peter Evers schreef:

    @Melle, dat gevoel heb ik ook een beetje als ik naar de Engelse media kijk, alles is net even wat persoonlijker. Het kan betekenen dat we in NL minder in persoonlijk zijn, maar het is natuurlijk ook een beetje een commercieel ‘persoonlijk’ sausje. Misschien zijn wij Nederlanders juist daar wat te nuchter voor.

  4. Jerry Houtman schreef:

    Het ziet er gelikt uit, maar ik denk inderdaad dat wij Nederlanders te nuchter zijn voor dit soort visuele hoogstandjes. Commercials zijn bij ons meer acteerwerk, althans dat idee krijg ik.

Reacties zijn gesloten.