Mediajaar 2007 – Sargasso, het nieuwe knuffelblog

Voorspellingen voor het mediajaar 2007Spotlighteffect.nl blikt de komende week vooruit op het mediajaar 2007. Trends, personen, nieuwe media, voorspellingen; deze blog wordt er de komende dagen mee bestookt. Suggesties? Klik op de reageerlink onderaan. Derde bericht in deze serie gaat over de scherpe weblog Sargasso.

Goodbye GS, Sargasso wordt het nieuwe knuffelblog
Nu GeenStijl zich in de boekhandel prostitueert -aldus Weesie in het Parool van 5 december 2006- en drie van de vijf meest bekeken filmpjes op de GS Dump niets anders zijn dan je reinste huis-tuin-en-keukenporno, ligt de weg open voor Sargasso om het nieuwe knuffelblog van de traditionele media te worden. De 21-koppige Sargassale redactie krijgt na vijf jaar veel schrijven steeds meer waardering voor haar werk.

SargassoNeemt u van mij aan, krantenjournalisten schrijven in 2007 hun pennen kapot over de gewaagde en onconventionele invalshoeken die de Sargasso-loggers gebruiken, stiekem dromend dat ook zij een keer deze revolutionaire vorm van journalistiek mogen bedrijven. Volgens Maarten Reijnders komt die hartenwens overigens een stukje dichterbij voor het aan handen en voeten gebonden krantenvolk. Op de Nieuwe Reporter voorspelt hij: “PCM neemt een belang in het weblog Sargasso”.

Over Ernst-Jan Pfauth

Ernst-Jan Pfauth (1986) raakte halverwege zijn studie communicatiewetenschap verslaafd aan bloggen. Toen hij een ruzie tussen Balkenende en Witteman vastlegde, werd zijn blog Spotlight Effect ook daadwerkelijk gelezen. Na een stage bij de Verenigde Naties in New York reisde hij voor Web 2.0 blog The Next Web een jaar de wereld rond. Voor nrc.next verkocht hij zijn ziel aan de dode-bomen-industrie, vinden zijn oud-collega's. Zijn persoonlijke blog is Pfauth.com.
Dit bericht is geplaatst in Internet, media, Mediajaar 2007. Bookmark de permalink.

4 reacties op Mediajaar 2007 – Sargasso, het nieuwe knuffelblog

  1. DWizzy schreef:

    PCM zou er best wat kunnen vinden, maar ik denk niet dat de Sargasso makers èn lezers zich makkelijk een vorm van reclame in de redactie accepteren als – zeg – de gemiddelde GS kneus.
    Ik heb al nooit begrepen wat de samenwerking tussen Sargasso en VPRO’s Noorderlicht nou op brengt.

  2. Spuyt12 schreef:

    Sargasso is vorige week een stichting geworden. Kan je een belang nemen in een stichting? Hiermee positioneert Sargasso zich uitdrukkelijk als niet-commercieel.

  3. Ernst-Jan Pfauth schreef:

    Ik weet niet of het mogelijk is een belang in een stichting te nemen. Als wat jij zegt waar is, zit Maarten Reijnders van DNR er dus goed naast.

Reacties zijn gesloten.