Spotlight Weekend: Marktplaats, Twitter en sociale media op tv

Marktplaats Media: Intentie consument als innovatiedrijver
Er is nog veel te halen voor Marktplaats als het gaat om gericht adverteren, daarom zijn ze druk bezig met de volgende stap waarbij ze richten op het omslagmoment naar actie. Komende zomer gaat de nieuwe site live.

4 Ways To Create Brand Content People Actually Care About
Het is voor veel merken nog lastig om echt relevant te zijn op internet, dit artikel legt uit hoe je ervoor zorgt dat je mensen kunt prikkelen met jouw verhaal.

Twitter stabiel, Facebook en LinkedIn groeien door
Nieuwe cijfers over social media in Nederland. Hyves blijft dalen in aantal gebruikers en Facebook en LinkedIn stijgen gestaag door. Let op: het gaat om de ComScore cijfers, die geven een trend aan maar nemen bijvoorbeeld het gebruik van mobiel niet mee.

Study: Those Social Media Logos On TV Actually Work
Uit onderzoek blijken de logo’s die op Tv verschijnen echt te werken. Opmerkelijk is dat zelfs een aantal Tv kijkers QR codes scant die verschijnen bij programma’s.

Datajournalistiek, al eeuwenoud
Het buzzword van in de journalistiek lijkt datajournalistiek te zijn. Jerry Vermanen dook voor De Nieuwe Reporter in de geschiedenis van deze vorm van journalistiek.

What does Twitter know about me?
Twitter weet veel van je. Heel veel. Internetonderzoekster Anne Helmond laat zien welke data Twitter bezit en bewaart.

Dit bericht is geplaatst in Spotlight Weekend. Bookmark de permalink.